سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فردا که پیشگاه حقیقت شود پدید

سلام دوستان

یکی از شبهاتی که اهل سنت به مذهب شیعه وارد می کنند این است که چرا شیعیان در صفوف مسلمانان دو دستگی ایجاد می کنند و همچون سایر مسلمانان از مذاهب اکثریت مسلمانان تبعیت نمی کنند و به عبارت دیگر چرا شیعیان در اصول دین از مکاتب اشاعره یا معتزله و در فروع دین از مذاهب چهارگانه مالکی، شافعی، حنبلی یا حنفی تبعیت نمی کنند؟

پاسخ این شبهه این است که تعبد شیعه در اصول دین به غیر مذاهب دوگانه مذکور و در فروع دین به غیر مذاهب چهارگانه مذکور به خاطر تحزب و دسته بندی و مسائل سیاسی و تعصبات بی‌جا یا تردید در اجتهاد، عدالت، امانت و پاکی و جلالت علمی ائمه مذاهب اربعه نیست بلکه این ادله شرعی است که ما را ملزم به پیروی از اهل بیت کرده است که در بحثهای آینده برخی از این ادله را برخواهیم شمرد.

علاوه بر این اکثریت مسلمانان یعنی اهل سنت دلیلی بر ترجیح مذاهب خود بر مذاهب دیگر ندارند چه رسد به اینکه تبعیت از آنها واجب باشد

در هیچ کدام از ادله مسلمانان دلیلی که دلالت بر لزوم متابعت از ائمه اربعه کند وجود ندارد جز اینکه می گویند ائمه اربعه دارای اجتهاد و امانت و عدالت و جلالت شان هستند حال آنکه این موارد هیچ کدام در انحصار ائمه اربعه نیست. بنابراین چگونه ممکن است که تبعیت از آنها تعینا واجب باشد؟

حتی هیچ کدام از علمای اهل سنت جرات نکرده است که آنها را برتر از ائمه دوازده گانه شیعه قلمداد کند.

علاوه بر این، مذاهب اربعه بعد از قرن دوم و سوم هجری متولد شده‌اند

احمد بن حنبل امام مذهب حنبلی در سال 134 به دنیا آمده است.

شافعی امام مذهب شافعی در سال 150 متولد شده است.

مالک امام مذهب مالکی در سال 95 متولد شده است.

و ابوحنیفه امام مذهب حنفی در سال 80 متولد شده است.

بنابراین زمان شکل گیری این مذاهب دست کم به قرن دوم هجری بازمی گردد.

حال این سوال پیش می‌آید که مسلمانان قرنهای اول و دوم که هیچ کدام از این ائمه را درک نکرده اند به کدام مذهب متدین بوده اند؟ آن زمانی که اشعری نبود تا مذهبی بسازد و ابوحنبیفه و مالک و شافعی و احمد بن حنبل به دنیا نیامده بودند مردم به چه دین و مذهبی پایبند بودند؟

اما شیعه از صدر اسلام تا کنون به مذهب ائمه اهل بیت بوده‌اند که اولین آنها امام علی علیه السلام و آخرین آنها حضرت حجه بن الحسن العسکری است که در پرده غیبت به سر می برد و هر وقت خداوند ارداه کند ظهور می کند و اسلام حقیقی را در جهان پیاده می کند.

انشاءالله

 


[ دوشنبه 83/11/19 ] [ 3:33 عصر ] [ نوروز امینی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لوگوی وبلاگ
موسیقی وبلاگ
آرشیو مطالب
لینک های مفید

استخاره آنلاین با قرآن کریم


ابزار جستجو
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت

آمار بازدید


بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 84280